Tuesday 22 March 2016

Kem Tunas Kepimpinan Diri 1

                 


                  Pada 22 Januari 2016, hari Jumaat bertempatkan Dataran Semarak Cemerlang SMKDN Kem Tunas Kepimpinan Siri 1 diadakan.

                  Kem diaturkan sepenuhnya oleh ahli Majlis Tertinggi Pelajar (MTP) dengan bantuan
guru-guru MTP. Tepat pada pukul 6 petang, sesi pendaftaran telah dijalankan. Sejurus itu, slot yang pertama pun bermula iaitu ice-breaking pada pukul 7 hingga 7.30 bagi membahagikan ahli majlis tertinggi pelajar kepada beberapa kumpulan secara adil. Seterusnnya, peserta solat berjemaah bersama-sama ahli MTP yang lain kemudian disusuli oleh makan malam dari pukul 8 hingga 8.45.
LDK 1 bermula setelah selesai makan malam iaitu Taa'ruf. Selanjutnnya, kum diteruskan dengan LDK 2, nightwalk, dan kudapan malam. Hari pertama kem tunas tamat pada pukul 1.00.


                 Tepat pada pukul 4.30 pagi, kesemua komiti diarahkan untuk bangun. Setiap ahli diberi masa selama 1 jam untuk membuat persiapan diri serta solat sunat sebelum masuk waktu solat subuh. Pada pukul 7 hingga 8 pagi ahli-ahli MTP menajalankan aktiviti senamrobik di padang. Seterusnya, kem tunas kepimpinan diteruskan lagi dengan LDK 3, 4 dan yang terakhir. Pada pukul 11:30 ahli-ahli MTP dibebaskan untuk mandi dan mengemas barang. Setelah selesai mengemas barang, ahli-ahli MTP  berkumpul di dataran semarak cemerlang smkdn buat kali terakhir untuk mendengar beberapa ucapan terakhir daripada ahli-ahli barisan tertinggi MTP.


               Sekian, terima kasih.