Tuesday 10 February 2015

PENDAFTARAN TINGKATAN 1 TAHUN 2015

                                          
Tahun baru,
 Azam baru,
Sekolah baru,
 Personaliti baru.
     .

          1 Januari 2015, Sekolah Menengah Kebangsaan Dusun Nanding mengadakan hari pendaftaran murid ke tingkatan satu tahun 2015.     

          Muka baru, semangat baru. Semangat yang dapat dipaparkan oleh setiap pelajar tingkatan satu pada tahun ini amat dirasai ketegangannya. Masing-masing bersemangat untuk meneruskan kehidupan mereka sebagai seorang pelajar sekolah menengah. Jika sebelum ini mereka hanyalah seorang yang dipanggil 'masih mentah' tetapi kini mereka berdiri gah diatas kaki mereka sendiri bersedia menghadapi cabaran alam remaja yang penuh dengan rintangannya.

         Pendaftaran bermula pada tepat 7:30 pagi. Guru-guru serta para MTP memberikan kerjasama yang baik dalam membantu menjayakan lagi proses pendaftaran pada kali ini. 

         Murid-murid serta Ibu bapa kemudiannya diarahkan supaya berkumpul di dataran untuk mendengar taklimat serta sepatah dua kata daripada guru-guru serta pengetua. 

         Sesi pendaftaran kali ini diteruskan dengan sesi bersama guru kelas di kelas masing-masing. Buat pertama kalinya, murid tingkatan satu ini dapat mengenali guru kelas mereka serta rakann sekelas mereka.

        Selesainya sesi didalam kelas bersama guru kelas, maka tamatlah penndaftaran tingkatan satu pada kali ini.Kerjasama dari Ibu bapa, guru-guru, MTP serta murid-murid amatlah diharagai. Diharapkan agar pelajar tingkatan satu pada tahun ini akan rasa selesa serta dapat melaksanakan tugas mereka sebagai seoarang pelajar di sekolah ini dengan baik.


                                                Sekian, Terima Kasih.